آگهی و تبلیغات رایگان اینترنتی
سودایران»خدمات»توزیع کالا»گز نیکومنش - گز سوغات اصفهان
گز نیکومنش - گز سوغات اصفهان-pic1

گز نیکومنش - گز سوغات اصفهان

گز سوغات اصفهان یکی از تنقلات شیرین معروف و سنتی ایران است . مواد لازم برای تهیه گز از شکر، سفیده تخم مرغ، مغز بادام و پسته و هل و گلاب استفاده می‌شود. البته برخی تولیدکنندگان گز از نوعی ماده به نام بادکا که از سیب زمینی تولید می شود نیز استفاده می کنند که این ماده ارزش غذایی آن را پایین می آورد.نوع اصیل این شیرینی که هنوز هم بصورت سفارشی ساخته می‌شود دارای درصد کمی از عصاره گرانبهای گزانگبین است. ارزش گزانگبین دار معمولاً ۴ تا ۵ برابر ارزش شیرینی گز معمولی است.
اما آنچه به گز شیرین اصفهان هویت داده، عصاره و شهدی شگفت‌انگیز به نام انگبین یا گز انگبین است که از درختچه‌هایی به همین نام یعنی گز انگبین در نواحی خوانسار و برخی نواحی چهارمحال و بختیاری به‌دست می‌آید. عامل تولیدکننده گز انگبین حشره کوچکی است تقریبا به اندازه پشه که روی ساقه یا برگ‌های درخت گز انگبین خانه می‌سازد. سپس از شیره پرورده این گیاه تغذیه کرده و شهد تولید می‌کند. این عمل، یعنی تولید قند طبیعی توسط این حشره که شاید عملی همانند تولید عسل در زنبور عسل است، چندان شناخته شده نیست و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. سرانجام از اواخر شهریورماه و زمانی که نسیم‌های خنک پاییزی وزان می‌شود، دانه‌های براق و زرد رنگی همانند ارزن از درختچه‌های گز انگبین به‌دست می‌آید که به آن عصاره گز انگبین می‌گویند.
شیرینی ای که در نواحی اصفهان به نام گز ساخته می‌شود نیز نام خود را از شهد ترشح یافته از پسیل گز که اختصاصاً برروی این درختچه جایگیر می‌شود گرفته‌است. ارزش گز انگبین در این است که یکی از معدود قندهای فروکتوز به تنهایی در طبیعت می‌باشد
اصفهان پایتخت هنر ایران است و پر است از چیزهایی که می‌شود از آنجا برای بقیه سوغات برد. از ظروف میناکاری و جعبه‌های خاتم کاری گرفته تا پارچه‌های قلم‌کار. ولی نام اصفهان بیشتر از هرچیز با گز و پولکی‌اش گره خورده و بدون اغراق اگر اصفهان بروی و از آنجا برای کسی گز، سوغات نبری انگار در حقش جفا کرده‌ای. اما اینکه این سوغات پرطرفدار چه تاریخچه‌ای دارد و بهترین گز را می‌شود از کجا خرید سوال بسیاری از مسافران نصف جهان است.
در منابع آمده که تولید اولین گز به دوران صفویه برمی‌گردد و ریشه اصلی‌اش نوعی شیرینی به اسم حلوا چوبه بوده که مخلوطی از سفیده تخم‌مرغ و شکر است و کشاورزان برای رفع خستگی و تجدید قوا از آن استفاده می‌کردند. حلوا چوبه مانند بسیاری از چیزها تکامل یافت و بعد به گز تغییر کرد. در اواخر تابستان و بیشتر در خوانسار و برخی از نواحی چهارمحال و بختیاری، حشره کوچکی روی ساقه یا برگ‌های درخت گز انگبین می‌نشیند و شهد تولید می‌کند، چیزی شبیه به کار زنبور عسل. قدیم‌ترها عصاره و شهدهای جمع‌آوری شده را در گز می‌ریختند، ولی این روزها کمتر گزی است که با عصاره درخت گز انگبین درست شود، هم کم پیدا می‌شود و هم قیمتش بالاست. طبق برآوردها هر کیلو عصاره گز انگبین در بازار، بسته به کیفیت آن بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ هزار تومان است که بیشتر در گزهای صادراتی استفاده می‌شود و در گزهای معمول، گلوکز، کلاب، سفیده تخم مرغ، شکر، مغز پسته، بادام یا فندق و خلال بیدمشک می‌ریزند. حالا گز انواع و اقسام مختلفی دارد. از گزهای لقمه‌ای و آردی گرفته تا گزهای سکه‌ای و انگشت پیچ که آن خاصیت چسبندگی را ندارد و برای سالمندان مناسب است. جای خالی گز انگبین هم با سایر انگبین‌ها مثل انگبین علفی، ترنجبین یا عسل پر می‌شود.

مجموعه گز نیکومنش که با تفکر دانشجویی و بدون هیچ گونه تسهیلات از بانک و موسسه ای راه اندازی شد تا با تلاش و استمرار خستگی ناپذیر در جهت بهبود مستمر و رضایت مشتری گام بردارد.
از جمله اقدامات این شرکت در این راستا می توان به موارد زیر اشاره نمود:
اصلاح تکنولوژی ساخت گز بصورت کاملا صنعتی و مدرن
قیمت گذاری فوق رقابتی در بازار
افزایش مدت زمان ماندگاری گز بدون هیچگونه مواد نگهدارنده
تولید محصول صد در صد طبیعی و بدون رنگها و مواد افزودنی شیمیایی (حتی مجاز)
حضور موفق در عرصه صادرات و رقابت در بازار بین المللی
غنی سازی گز با افزودن مان و انگبین های گیاهی، عسل و گزهای گیاهی
استفاده از دستگاههای مجهز، مدرن و تمام استیل در تولید و بسته بندی گز
مجهز به آزمایشگاه های کنترل کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی
به کارگیری پرسنل دانشجویی مجرب و متخصص در بخشهای مختلف شرکت و آشنا نمودن آنها با جدیدترین مباحث مرتبط با آن بخشها و برگزاری آموزشهای دوره ایی برای آنها - رعایت اصول استانداردهای بین المللی و پیاده سازی آنها در بخش های مختلف شرکت و نظارت دقیق بر اجرای صحیح و کامل آنها
انعطاف پذیری با بازار داخلی و تامین خواسته های بازار صادراتی
توسعه محصولات سنتی و اضافه نمودن محصولات جدید مانند گز با روکش شکلات و ...
تاسیس واحد R&D به منظور آگاهی از جدیدترین دستاوردهای روز دنیا در زمینه تولید، بسته بندی و ماشین آلات و همچنین جدیدترین استانداردها و سیستمهای کنترل کیفیت متناسب با زمینه فعالیت شرکت و در ادامه همراهی با این دستاوردها و توسعه عملکرد بخشهای مختلف شرکت در این راستا میباشد.



آگهی دهنده: گزنیکومنش
expired
(اطلاعات تماس نشان داده نخواهد شد برای مشاهده آگهی های مشابه به پایین همین صفحه مراجعه نمایید.)
موقعیت: استان اصفهان - اصفهان - توزیع کالا در اصفهان
آدرس: اصفهان - میدان نقش جهان - پلاک 70
به روز شده در:۱۳۹۶/۲/۲۰
بازدید: 487 بار
ایمیل: